Käisin emaga teatris. Raimond Valgre elust rääkivat tükki “Laul, mis jääb” vaatamas.
Tore oli. Koridoris toimuv melu oli vahva.
Kahjuks pean ütlema, et tükk ise ei olnud päris minu jaoks.
Õnneks emale meeldis :)
Draamateatri kodukalt:
Ainult üksikud sünnivad peale surma – on öelnud Nietzsche. Raimond Valgre on üks nendest. Enne sõda tunti seda kõrtsipillimeest vähe, tema laule ei plaadistatud, kuigi „Muinaslugu muusikas“ ja „Sinilind“ olid juba loodud. Sõja ajal vene väes aitasid tema laulud meestel ellu jääda, pärast sõda ei tahetud neid mehi ega võidule aidanud laule tunda. Oli lühike Raimondi laulude buum. „Peagi saabun tagasi su juurde“, „Ei suutnud oodata sa mind“. Salvestusteni need ei jõudnud. Ja siis keelati Valgre ära. Sellepärast, et ta laulis armastusest, mitte tööst. Keelati ära tango. Keelati ära saksofon. Jäi ainult minoorist mažoori tõlgitud „Saaremaa valss“. Ta jõi ennast surnuks. Siis hakkasid tema laulud elama.
Meie lavastus räägib Raimond Valgre ajast ja temast selle aja sees. Ja sellest, kuidas sünnivad laulud, mis jäävad.
Aga mis seal tükis siis polnud “päris see”? Tükk plaanis ka mul.
Ni, minu jaoks jäi asi kuidagi eklektiliseks…
aga tänases Päevalehes on tüki arvustus, keda huvitab lugege…
http://epl.delfi.ee/news/kultuur/ei-muusikat-ei-muinaslugu.d?id=68900979