Koolivaheaja reis

2 05 2022

Koolivaheajal võtsime ette kaua oodatud reisi Inglismaale. Pojale külla, kes elab seal juba viiendat aastat. Peaaegu nagu kohalik juba ;)

4 ööd olime Ipswitchis ja 3 Londonis. Ipswichis vaatasime niisama linnas ringi ja veetsime poja perega koos aega. Õhtusöögid olid nende juures kodus ja autoga sõidutati meid ringi, lähedal olevatesse randadesse ja parkidesse. Nägime kohalikku elu-olu.

Ipswichist sõitsime rongiga Londonisse ja ööbisime Paddingtoni rajoonis. Hotell oli väga kena, väike ja hubane.

London on ise muidugi hiigelsuur ja hull linn. Hea, et meil oli kohalik kaasas. Sõitsime igale poole tuubi ehk metrooga. Muuseumid on seal tasuta, nii et käisime ajaloo- ja kunstimuuseumis, mis olid hiigelsuured. Lisaks veel loomaaias, mis oli ka väga äge. Päris paljud loomi oli seal võimalik nö vabalt näha, st astud nendega samasse ruumi (erinevad väikesed ahvid, ämblikud, liblikad). Kui peaks lastega Londonisse minema, siis loomaaeda soovitan kindlasti külastada.

Tüüpilised turistikohad ka muidugi :)

Toidud on seal hiigelsuured, aga saab võtta jagamiseks, mida me ka tegime. Londoni iseloomustamiseks sobivadki sõnad – big and busy.

Tüüpilised Inglise majad, sellised pikad rivid kõrvuti, ees väike sissepääs ja taga kitsas aed. Poja pere elab ka sarnases. Kahekordne maja, all köök, elutuba ja söögituba, üleval magamistoad ja vannituba.

Ma pole varem Ryanairiga lennanud, nii et see oli omaette huvitav kogemus. Kohvritega üle lennuvälja jooksmine, ühed inimesed maha ja teised peale.

Ilm oli sellele nädalal kahjuks Inglismaal sama nagu Eestis, külm, 10 kraadi ringis ja tuul. Muidugi nii palju oli soojem, et kõik oli väga roheline ja õitsev juba. Ainult ühel päeval Londonis oli 17 kraadi. Samme tuli iga päev 15-20 kilomeetri jagu.

Kokkuvõttes oli tore reis. Reisisin esimest korda lapsega kahekeisi, nii et eks ma ikka muretsesin, et kuidas saame, aga kõik läks kenasti. Sai üle mitme aasta pojaga kokku ja tema elu seal näha :)

Kes plaanib Londonisse minna, siis viipemaksega kaart kindlasti kaasa, sellega saab metroos sõita. Sõidu alguses viipad ja väljumisel ka ning raha läheb siis automaatselt maha. Saab osta ka eraldi sõidukaardi ja sinna mingi summa kanda ja sellega viibata.

Mul oli nagu veel mingeid näpunäiteid, aga ei meenu enam :D Kui keegi plaanib minna, siis küsige, kui oskan, siis vastan :)

Ahjaa, üldine soovitus, et kui on minek riiki, kus ei ole kasutusel euro, siis tehke omale Wise kaart. Super mugav ja hea!

Actions

Information

2 responses

3 05 2022
Tikker

Oeh, ajasid isu peale. Pole vist kümme aastat Inglismaal käinud…

Kratt

Aga otsi hotellid ja lennud välja… 😉